Brzy to bude dvacet let od napsání prvního kódu, který se postupně proměňoval a vyrostl až do dnešní podoby. U startu sice obchodní ředitel Bohumil Brandštýl nebyl, na palubu naskočil později, o to více se však teď pohybuje v centru dění a pomáhá směřovat Medor z kanceláří v Praze na evropský trh.
Začneme obecně, jak byste ve stručnosti popsal služby, které Medor svým klientům nabízí?
Pomáháme firmám zefektivňovat jejich stávající procesy a s tím i růst. Stále u nás v kancelářích přetrvává nastavení, že Medor vznikl s našimi klienty a s nimi i roste. To vidím jako hlavní věc, která nás odděluje od konkurence.
Naše služby se zakládají na odbornosti a zkušenostech, které získáváme při jednotlivých implementacích systému. Každá z nich nás posouvá dál, a proto jsme schopni odborně řešit, co by měli naši klienti udělat pro posun své společnosti dopředu. Tím, že klient je pro nás spíše partner, a stejně tak chceme, aby nás bral i on, máme dlouhodobě měřitelné výsledky, které pomohly partnerům vyrůst.
Vaši klienti jsou především z farmaceutického oboru. Soustředíte se primárně na tento segment nebo je to i souhra náhod a očekáváte, že vaše portfolio poroste napříč různými obory?
Medor obecně zasahuje do několika oborů. Rovnou můžu zmínit tři varianty ve kterých Medor máme. První je Medor ISTS (informační systém technické správy), který byl vyvinut pro usnadnění správy budov. V systému je jednoduše zpracovaný proces fungování od evidence události, po jeji řešení a reporting majiteli objektu.
Druhým produktem je GlukoMedor, který jsme vyvinuli pro našeho rakouského partnera, který jej společně se svými glukometrickými přístroji prodává do nemocnic v Čechách a na Slovensku. My se staráme o implementace a provoz řešení.
A pak je vaše nejviditelnější služba CRM.
Ano, Medor CRM je vlajková loď naší společnosti. CRM primárně vzniklo jako řešení pro farmaceutické společnosti, kde umíme velice efektivně pomocí této platformy klientovi pomoci pokrýt všechny agendy, které potřebuje řešit v rámci svého fungování. Celý systém vznikl z praxe, s našimi klienty, díky čemuž dokážeme systém využívat co nejefektivněji. A jsem rád, že jsou za námi vidět i výsledky, když naše řešení poptávají klienti po celé Evropě.
Máme však v plánu další růst, který by měl souviset s rozšířením působnosti do FMCG sektoru, který je nejvíce podobný farmacii, a už za sebou máme první úspěšné implementace systému pro české klienty.
Kromě rozšíření oblasti firem, pro které nabízíte řešení, jsou i nějaké další novinky, které máte v plánu na následující měsíce?
Všechny služby se snažíme se vylepšovat každým dnem tak, abychom klientovi dodali maximální komfort při jeho práci. Z tohoto firemního nastavení jsme se před několika týdny rozhodli, že se pustíme do výstavby nové modernější platformy Medor 5.

V čem se bude nový Medor 5 lišit od stávajícího řešení?
Nový Medor bude postaven na moderních technologiích, čímž reagujeme obecně na technologický posun společnosti, zároveň se i rozšíří možnost samotné integrace našeho systému s dalšími systémy. Dnes už máme na stole první verze wireframů a intenzivně pracujeme na programátorském zadání, které bychom chtěli na začátku roku 2021 začít realizovat.
Zmínil jste moderní technologie. Častokrát je z různých stran slyšet, že české firmy technologicky zaostávají, na druhou stranu jsou zde desítky i stovky firem, které zažívají úspěch i za hranicemi České republiky. Jak na tom podle vás jsme s využíváním moderních technologií v byznysu?
Má vlastní zkušenost je, že jsme tady v Čechách schopni využívat moderní technologie. Jen si to mnoho společností nechtělo připustit, protože tady stále zavládá takový ten pocit, že se něco nedrží pevně v rukou. Podívejte se na události z letošního roku, nejedna společnost zjistila, jak je nutné mít k dispozici moderní technologie. Ti, co si to do té doby nechtěli připustit, velice rychle obrátili kormidlo.
Máte zkušenosti ze zahraničí, jak jsme tedy na tom ve srovnání se světem?
Většina trendů k nám postupně chodí z venku, jsme vždy nějaký ten rok pozadu. Máme se stále co učit.
Pokud se máme stále co učit, kde vidíte hlavní přínos technologií do byznysu kromě zmíněné pandemie, která letos otřásla všemi zavedenými pravidly.
Já jsem obecně přesvědčen, že to není jen o moderních technologiích. Pro každou společnost je nutné vybrat si a implementovat vhodné řešení, které jim pomůže ušetřit čas s běžnou agendou. Zejména pokud se bavíme o rutinní činnosti, kterou může dělat vhodně zvolený software, je dobré se tomu nebránit, protože jsou to třeba 2-3 hodiny denně, které může člověk na dané pozici využít mnohem efektivněji, pak se můžeme bavit o tom, jestli to pomůže růstu, nebo ne.
Zmínil jste, že pokud se firmy rozhodnou hledat cestu pomocí automatizace, ušetří denně třeba u zaměstnance několik hodin. Dá se vyčíslit, o jaké náklady se jedná?
Nejedna analýza u klienta ukázala, že částky se pohybují v statisících ročně za jednoho zaměstnance, kterému pomůžeme odebrat rutinu z rukou.
Sám jste u jednání s firmami, kde jim ukazujete, jak by měly proměnit své interní procesy pro zvýšení efektivity. Na jaký problém nejčastěji narážíte?
Z obchodního pohledu nevnímám, že bychom naráželi na problémy. V implementacích často narážíme na stereotypní náviky klienta, kde ho musíme velice často dlouhosáhle přesvědčovat, že existují i jiné možnosti řešení, které bývají lepší…
Hlavním bodem diskuse asi bývají náklady. Vyplatí se klientům vsadit na spolupráci s externím týmem nebo je do budoucna výhodnější postavit vlastní tým?
Naše společnost dělá outsourcing těchto služeb, bylo by hodně špatné, kdybych řekl, že se vyplatí vlastní tým. Pokud se budeme bavit čistě ekonomicky, tak se vyplatí outsourcovat tým. Nicméně je to vždy o interních nastaveních dané společnosti. Neznamená to však, že pokud má společnost vlastní tým, není tam co dělat. Interní tým také může narazit na technologické překážky, které jim lze pomoci odstranit, již několikrát se nám to ukázalo.